KLACHTBELEVING - COMPLAINT EXPERIENCE
  • Home
  • Aanbod
  • Aanpak
  • NIEUW: Boek
  • Over KlachtBeleving
  • Blog
  • Masterclass omgaan met ontevreden klanten
  • Neem contact op voor gratis strategiesessie

Denk aan de ontevreden klant!

2/1/2024

0 Opmerkingen

 
Verschenen in CustomerFirst magazine 02-2024
​

Je ontving een e-mail met als onderwerp KLACHT. Ja, dat lijkt me duidelijk, dat is een klacht. Maar meestal ontvang je ze niet zo. Klachten kunnen lastig te herkennen zijn, wat voor de ene persoon een duidelijk een klacht is, hoeft dat voor een andere collega dat niet te betekenen.
​

Wel is het zo dat het indienen van een klacht vaak veel lading heeft voor je klanten, het voelt als een van de laatste mogelijkheden (zo niet de laatste) om je onvrede duidelijk te...

Meer lezen
0 Opmerkingen

Mijn eerste column!

1/1/2024

0 Opmerkingen

 
Verschenen in CustomerFirst magazine 01-2024

‘Ja, maar maximaal 500 woorden per keer,’ vertelde Kel mij. Voor iemand die vaak snel praat en denkt was ik er toch een beetje stil van. Want hoeveel woorden heb je nodig om een goede boodschap over te brengen? We gaan het ontdekken.
​

In mijn eerste column voor CustomerFirst stel ik mezelf graag aan je voor! ‘Ik krijg energie van klachten’ zeg ik geregeld en dat is ook echt zo. Waar klachten vaak een negatieve lading heeft zie ik kansen en een hoop potentieel. Potentieel om te leren en je klanten te behouden. Want heel eerlijk, de meeste klanten klagen niet, dus je kan...

Meer lezen
0 Opmerkingen

In contact met je klager: de macht van de eerste zet!

10/16/2023

0 Opmerkingen

 
Bij het behandelen van klachten komt veel kijken, op emotioneel gebied bij je klant maar ook zelf kan je gebruik maken van de tactieken. Ik begin met de coin theory van Jean-Louis Gassee.
​
In de wereld van omgaan met klachten....

Meer lezen
0 Opmerkingen

Effectief en efficiënte klachtbehandeling, pas triage toe!

10/16/2023

0 Opmerkingen

 
Omgaan met een zee aan klachten… dit kan een a hell of a job zijn om de voor klachtmanagers. Ik vertel je in dit artikel meer over het stellen van prioriteiten en deel een aanpak om je triagematrix vorm te geven!

Triage in Klachtenmanagement: Het belang
In de wereld van klachtmanagement vliegen de uitdagingen je vaak om de oren, het is vaak hollen en....

Meer lezen
0 Opmerkingen

Winst uit je klagende klant, hoe dan?!

4/3/2023

0 Opmerkingen

 
Je kreeg het dossier onder ogen, hier is echt wat misgegaan. Weer een ontevreden klant, je vraagt je af hoe het kan gebeuren dat de afstemming binnen het bedrijf en met de klant zo slecht kan verlopen. Tijd om klachtbehandeling onder de loep te nemen en te verbeteren, maar hoe ga je dat doen?


Jij zou dit zomaar kunnen zeggen en je ziet dat het oplossen van klachten tijd en geld kost en de klant....

Meer lezen
0 Opmerkingen

Geautomatiseerd klachten behandelen, goed om te doen?

1/30/2023

0 Opmerkingen

 
Picnic heeft het, het werkt best goed, althans... Automatische klachtbehandeling, werkt het en wat zijn de risico’s?

Ergens ontevreden over zijn, dat gebeurd vaak. Onderzoek van....

Meer lezen
0 Opmerkingen

Klachtbehandeling alleen voor Customer Service?

9/9/2022

0 Opmerkingen

 
Een veel gestelde vraag! 

​Mijn beeld hierover...

Meer lezen
0 Opmerkingen

Nieuw design online klachtenpagina in 1 dag. JA, dat kan!

8/18/2022

0 Opmerkingen

 
Customer Experience voor klacht processen groot en meeslepend? Nee! Dat hoeft zeker niet! In 1 dag een design voor een online klachtpagina, klaar om te bouwen!

Onlangs heb ik dit voor een Telecom organisatie mogen opzetten en faciliteren.
De organisatie zat in een reorganisatie en wilde graag iets doen, een eerste stap zetten. In plaats van een heel traject rondom KlachtBeleving, een eerste stapje zetten. En daar 

Meer lezen
0 Opmerkingen

Pro-actief klachten oplossen, dat wil je!

3/7/2022

0 Opmerkingen

 
Klachten goed oplossen ik hou ervan!
Maar van klachten indienen wordt geen klant echt blij natuurlijk en kost een bedrijf nogal wat geld. Frustratie bij je klant en kosten voor het bedrijf om de klacht te behandelen is een verlies-verlies strategie.

Tijd om het anders te doen, uitgaande van een win-win strategie!
Belangrijk is om met een helikopterview naar klachten te kijken, niet op klant of 1 ontvangen klacht niveau maar op de grote stapel, even in- en uitzoomen dus 🚁

Een paar stappen om je op weg te helpen:

Meer lezen
0 Opmerkingen

Herkennen van verborgen klachten

9/28/2021

0 Opmerkingen

 
Het herkennen van klachten binnen je organisatie. Dat kan overduidelijk zijn door taal- en interpunctie gebruik (!!!!) of dat een bericht gericht is aan de directeur. En zijn er verborgen klachten en kan je de onvrede niet perse herkennen op basis van het woord #klacht.

Herkennen van klachten & signalen in een vroeg stadium 

Meer lezen
0 Opmerkingen
<<Vorige
Volgende>>

    Wekelijks schrijf ik bijdrages op LinkedIn over zaken die mij bezighouden en verwonderen.

    Daarnaast schrijf ik ook maandelijks een column voor CustomerFirst.  

    ​Op deze pagina vind je een selectie van een aantal artikelen die ik heb geschreven rondom de wondere wereld van klachten,

    ​ veel lees plezier!

    Picture

    Volg mij via LinkedIn

    Wekelijks deel ik inzichten en tips!

    View my profile on LinkedIn
    OF NEEM CONTACT OP
Foto
algemene voorwaarden
​KVK nummer ​83674268
  • Home
  • Aanbod
  • Aanpak
  • NIEUW: Boek
  • Over KlachtBeleving
  • Blog
  • Masterclass omgaan met ontevreden klanten
  • Neem contact op voor gratis strategiesessie