.
|
|
Uiteindelijk begint het bij de klant, vaak HET bestaansrecht van een bedrijf. In hoeverre zijn klanten met een klacht tevreden? Wat zijn emoties die ze hebben ervaren en welke stappen hebben ze gezet? We doen Klantonderzoek en gaan intern op KlachtSafari! En blijven meten en in contact. De kern van CX.
|
Het inrichten van een Lean klachtbehandeling proces, met de nadruk op het effectief & efficient inrichten. Dwars door de silo's van het bedrijf. Natuurlijk gericht op een goede en 'sticky' oplossing voor de klant! Want Klacht = Marketing.
|
Samenwerken aan succesvolle klachtbehandeling. We doorlopen de customer commitments. Bepalen wat een passende houding is en hoe je de organisatie meeneemt in de waarde van klachten, voor alle medewerkers van belang.
|
Het klachtenbeleid en procedure wordt onder de loep genomen. Mandaat en sturing in kaart gebracht. Maar ook de visie rondom het klachtenproces. Wie zijn jullie als organisatie, welke kernwaarden streven jullie na en wat betekent dat voor ontevreden klanten die een klacht indienen? We leggen een stevige basis waar je mee vooruitkomt!
|
Meten = weten! Inzicht om tot een goed service recovery proces te komen maar ook om bij te sturen d.m.v. een visueel dashboard inclusief trends & patronen en met actiegerichte rapportages.
De inzet van technologie gericht op het proactief managen van klachten en ontevreden klanten verder helpen. Aan het stuur zitten, dat is van waarde. |
De verbetermotor. Het leren van klachten en zorgen dat je klachten kan voorkomen.
Het streven naar continue verbetering door middel van coaching en begeleiding middels onder andere A3 en KATA coaching. Het unlocken van verbeter energie! |
Stefan, Head of GDC bij apg: Loretta heeft met haar onvermoeibare inzet en passie voor klachten een klachtenproces weten neer te zetten waar 8 verschillende klanten nu mee kunnen werken, een prestatie die niet alleen veel heeft gevraagd op het gebied van stakeholdermanagement maar ook het sturen op IT changes, het faciliteren van opleidingen en het optimaliseren van de keten.
Dus wil je als bedrijf je klachtenmanagement beter op orde brengen, dan weet ik wel wie je daarvoor moet benaderen 😊.
Voor grip op klachten zijn er 3 fases om tot een continu verbeterde KlachtBeleving te komen.
Met een multidisciplinair team starten we met creëeren van inzicht & overzicht. Een inside-out én blik van outside-in, een belangrijke basis. De klachtreis wordt in kaart gebracht en onderbouwd. Reflectie & de basis op orde brengen is een belangrijke volgende stap. Wat is er zichtbaar gemaakt, en wat zijn de must haves om aan te pakken om de basis op orde te krijgen En vervolgens gaan we aan de slag met échte KlachtBeleving! Doen & leren, dat betekent veranderen, groeien, verbeteren. En zit je aan het stuur, met goede dashboards, rapportages en verbetertechnieken. De jaarlijkse (externe) audit op het klachtenbeleid en uitvoering wordt een appeltje-eitje. Hoe fijn is dat! |
KVK nummer 83674268
|